PT-studion

Välkommen till Kungälvs enda PT-studio

När vi i januari 2021, mitt i en pågående pandemi, gick och kollade på en lokal i Ytterby, visste vi inte vad vi stod inför. Vi blev totalt tagna! Vi älskade läget och lokalen hade så mycket potential. Att i en kris satsa och bredda sina vingar trots att det är i en av de branscher där pandemin blivit mycket påtaglig är vågat-minst sagt. Vi valde att vända det negativa till något positivt och vi tror att när vi kommit ur pandemin så kommer efterfrågan på mer privata gym att vara hög. Då finns vi där för dig. Med våra ledord kvalitativt, tryggt och personligt i fokus vill ve ge dig som kund en upplevelse varje gång du besöker oss. 

I studion finns det handdukar och andra duschfaciliteter, dryck, bars och självklart foodbox som du kan värma och äta på plats i vår lounge-hörna. Det kommer att finnas träningskläder från vår samarbetspartner MPWR så att du kan känna på kvalitet och textur. Utöver detta finns en stor öppen träningsyta på 80 m2 med fria vikter där hjärtat och musklerna kommer få utmanas.

Premium-träning behöver inte kosta skjortan, utan vi vill möjliggöra för många att träna med oss.

Varmt välkommen!

Vad erbjuds i studion?

  • Personlig träning
  • PT duo och small-group
  • Mammaträning
  • Graviditetsträning
  • Träning i grupp
  • Workshops

Om du är eller tidigare har varit kund hos oss behöver du logga in på Wondr och köpa ditt medlemskap där inne.

Var hittar jag PT-studion?

Studion ligger i gamla Elon-butiken i Ytterby, mittemot City Gross.
Klicka på adressen för att se karta.

Torsbyvägen 21, Ytterby 

OBS! Semesterstängt vecka 28-31

Hur tar jag mig dit?

Du tar dig enkelt till studion på något av följande sätt:

  • Tåg

    Åk till Ytterby station och promenera 5 minuter.

  • Buss

    Åk till hållplats Ytterby brandstation som ligger i direkt anslutning till lokalen.

  • Bil

    Adress: Torsbyvägen 21, Ytterby. Parkering finns utanför studion.

Våra pass och schema

kettlebell

Styrka bas

För dig som är nyfiken på styrketräning men inte riktigt vågat prova. Passar även för dig som haft ett längre uppehåll från träning.

Vi utgår från grundrörelserna knäböj, höftfällning, press och drag.

Passet leds av personlig tränare så du kan vara säker på att få hjälp med tekniken och att övningarna utförs på ett säkert sätt.

ikon_kettlebell_green

Cirkel

Klassiskt cirkelpass där du utför diverse övningar på olika stationer med vila emellan varje övning.

Detta är ett högintensivt träningspass i en blandning mellan styrka och kondition.

Eftersom vi utgår från tid och inte repetitioner passar detta pass både dig som är nybörjare och för dig som tränat lite längre.

kettlebell

Kettlebell

Här får du lära dig hur du kan träna effektivt och funktionellt med denna underbara kula.

Passen är utformade med en teknikdel och en konditionsdel, för att få ut så mycket som möjligt av passet.

För att få ut så mycket som möjligt av detta pass rekommenderar vi att du har en viss träningsvana sedan innan. 

ikon_kettlebell_green

Lyfta tungt

För dig som är van vid styrketräning men vill utmana dig lite extra.

Vi utgår från grundrörelserna knäböj, höftfällning, press och drag.

Passet är uppdelat i en huvuddel med en tyngre fokusövning och avslutas med assisterande övningar för att utvecklas ännu mer inom den utvalda rörelsen. 

kettlebell

Box-fys

Högintenisvt boxningsinspirerat fyspass. I denna grupp tränar du oftast i intervallform, i par, och med mitsar och handskar. 

Passar både för dig som vill komma igång med träningen och för dig som är mer van. Räkna med hög puls och en rolig träningsupplevelse!

ikon_kettlebell_green

Fredagspeppen

Överaskningarnas pass! Varje vecka blir det något nytt och kan innefatta flera olika redskap. 

Passar både nybörjare och för dig som tränat länge.

En härlig start på veckans sista jobbdag!

kettlebell

WOD

WOD = Workout Of the Day är ett träningspass för dig som älskar att svettas och få upp rejäl puls. För att få ut så mycket som möjligt av passet bör du ha kännedom i grundrörelserna och ha träningserfarenhet sedan tidigare. 

I en blandning mellan styrka och kondition varvas övningar i oändliga kombinationer för att göra ditt träningspass utmanande och effektivt.

Övningarna är funktionella och vi använder självklart olika redskap. 

ikon_kettlebell_green

Rörlig&Stark

Vill du bli stark och samtidigt rörlig? I detta pass utgår vi från att stärka upp kroppen inifrån och ut och att stärka funktionen i kroppens alla leder.

Passar både nybörjare och för dig som tränat länge.

Passet leds av leg. fysioterapeut

 

Schema

Vi har pass alla dagar i veckan utom lördag. När vill du träna?

Måndag

6:30 Cirkel

18:00 Lyfta tungt

19:00 Rörlig&Stark

20:00 Cirkel

Tisdag

18:30 Styrka bas

Onsdag

12:00 WOD

20:00 Cirkel

Torsdag

12:00 Styrka bas
17:30 Box-fys
18:30 Lyft tungt

Fredag

6:30 Fredagspepp
12:00 Cirkel

Söndag

9:00 Kettlebell

10:15 WOD