PT-studion

Välkommen till Kungälvs enda PT-studio

När vi i januari 2021, mitt i en pågående pandemi, gick och kollade på en lokal i Ytterby, visste vi inte vad vi stod inför. Vi blev totalt tagna! Vi älskade läget och lokalen hade så mycket potential. Att i en kris satsa och bredda sina vingar trots att det är i en av de branscher där pandemin blivit mycket påtaglig är vågat-minst sagt. Vi valde att vända det negativa till något positivt och vi tror att när vi kommit ur pandemin så kommer efterfrågan på mer privata gym att vara hög. Då finns vi där för dig. Med våra ledord kvalitativt, tryggt och personligt i fokus vill ve ge dig som kund en upplevelse varje gång du besöker oss. 

I studion finns det handdukar och andra duschfaciliteter, dryck, bars och självklart foodbox som du kan värma och äta på plats i vår lounge-hörna. Det kommer att finnas träningskläder från vår samarbetspartner MPWR så att du kan känna på kvalitet och textur. Utöver detta finns en stor öppen träningsyta på 80 m2 med fria vikter där hjärtat och musklerna kommer få utmanas.

Premium-träning behöver inte kosta skjortan, utan vi vill möjliggöra för många att träna med oss.

Varmt välkommen!

Vad erbjuds i studion?

  • Personlig träning
  • PT duo och small-group
  • Mammaträning
  • Graviditetsträning
  • Träning i grupp
  • Workshops

Om du är eller tidigare har varit kund hos oss behöver du logga in på Wondr och köpa ditt medlemskap där inne.

Var hittar jag PT-studion?

Studion ligger i gamla Elon-butiken i Ytterby, mittemot City Gross.
Klicka på adressen för att se karta.

Torsbyvägen 21, Ytterby

Hur tar jag mig dit?

Du tar dig enkelt till studion på något av följande sätt:

  • Tåg

    Åk till Ytterby station och promenera 5 minuter.

  • Buss

    Åk till hållplats Ytterby brandstation som ligger i direkt anslutning till lokalen.

  • Bil

    Adress: Torsbyvägen 21, Ytterby. Parkering finns utanför studion.

Våra pass och schema

kettlebell

Styrka bas

För dig som är nyfiken på styrketräning men inte riktigt vågat prova. Passar även för dig som haft ett längre uppehåll från träning.

Vi utgår från grundrörelserna knäböj, höftfällning, press och drag.

Passet leds av personlig tränare så du kan vara säker på att få hjälp med tekniken och att övningarna utförs på ett säkert sätt.

ikon_kettlebell_green

Cirkel

Klassiskt cirkelpass där du utför diverse övningar på olika stationer med vila emellan varje övning.

Detta är ett högintensivt träningspass i en blandning mellan styrka och kondition.

Eftersom vi utgår från tid och inte repetitioner passar detta pass både dig som är nybörjare och för dig som tränat lite längre.

kettlebell

Kettlebell

Här får du lära dig hur du kan träna effektivt och funktionellt med denna underbara kula.

Passen är utformade med en teknikdel och en konditionsdel, för att få ut så mycket som möjligt av passet.

För att få ut så mycket som möjligt av detta pass rekommenderar vi att du har en viss träningsvana sedan innan. 

ikon_kettlebell_green

Lyfta tungt

För dig som är van vid styrketräning men vill utmana dig lite extra.

Vi utgår från grundrörelserna knäböj, höftfällning, press och drag.

Passet är uppdelat i en huvuddel med en tyngre fokusövning och avslutas med assisterande övningar för att utvecklas ännu mer inom den utvalda rörelsen. 

kettlebell

PE-one

Förkoreograferat träningspass på 3D-mattan Procedos Platform 9. På detta pass kommer du röra dig precis som du gör i vardagen.

Med guidning av siffrorna på mattan kommer du utmanas till nya varianter av vanliga övningar såsom knäböj, utfall, pressar m.m.  

Genom 3D träning på matta kan du tydligt upptäcka sidoskillnader och träna upp svagheter i kroppen. 

ikon_kettlebell_green

TRX

Skonsam och effektiv styrketräning i TRX med egen kroppsvikt.

Passet passar både nybörjare och för dig som tränat länge eftersom banden går att justera. Detta gör att belastningen förändras utifrån din individuella nivå.

Förutom styrketräning i TRX avslutas passet med en kortare konditionsdel som inte nödvändigtvis behöver innefatta TRX-bandet. 

kettlebell

WOD

WOD = Workout Of the Day är ett träningspass för dig som älskar att svettas och få upp rejäl puls.

I en blandning mellan styrka och kondition varvas övningar i oändliga kombinationer för att göra ditt träningspass utmanande och effektivt.

Övningarna är funktionella och vi använder självklart olika redskap. 

Schema

Vi har pass alla dagar i veckan utom lördag. När vill du träna?

Måndag

06:30 Cirkel

12:00 PE one

17:30 Styrka bas

18:45 WOD

Tisdag

12:00 Lyfta tungt

Onsdag

12:00 WOD

Torsdag

10:15 Cirkel
17:30 Cirkel
18:45 PE One
20:00 Lyft tungt

Fredag

06:30 TRX
12:00 Styrka bas

Söndag

09:00 Kettlebell

10:15 Kettlebell